- Home
- Account & wachtwoord
- Hoe
Hoe een UGent account bekomen?
Voorwaarde voor het verkrijgen van een account is steeds dat u een officieel statuut heeft aan de universiteit.
UGent medewerkers
-
'Nieuwe UGent personeelsleden' ontvangen een e-mail met een link om hun UGent-account te activeren.
Zij moeten een wachtwoord kiezen om hun UGent-account te activeren.
-
'Geaffilieerde onderzoekers' (medewerkers van één van de AUGent associatiepartners die actief zijn
binnen een door de UGent gecoördineerd onderzoeksplatform) ontvangen na registratie hun accountgegevens automatisch.
- 'Emeriti' behouden hun account.
- Indien voor 'Vrijwillige- en
onbezoldigde medewerkers' een account werd aangevraagd, ontvangen zij een e-mail met een
link om hun UGent-account te activeren. Zij moeten een wachtwoord kiezen om hun UGent-account te activeren.
UGent partners
- 'Door het UZ bezoldigde personeelsleden' en studenten van Open Universiteit ontvangen niet automatisch een account, zij ontvangen hun accountgegevens na aanvraag via de helpdesk.
UGent studenten
-
'Nieuwe UGent studenten' ontvangen een e-mail met een link om hun UGent-account te activeren.
Zij moeten een wachtwoord kiezen om hun UGent-account te activeren.
- Bij herinschrijving (ook na onderbreking studies) wordt uw account terug geactiveerd. Wachtwoord vergeten?
- 'Studenten met een examencontract' hebben recht op een account voor de periode van hun inschrijving mits betaling van 200 euro.
- Ook 'UCT-studenten' ontvangen een e-mail met een link om hun UGent-account te activeren.
- 'Jobstudenten' hebben recht op een account mits aanvraag via de helpdesk.
Externen
-
'Geregistreerde, inwonende partners in de homes (in het bijzonder in Home Heymans)' hebben recht op een
account op aanvraag via de helpdesk, voorwaarde is dat men als bewoner geregistreerd staat in Oasis.
-
'Houders van een bezoekerskaart' ontvangen hun accountgegevens na aanvraag via de helpdesk
(binnen- of buitenlandse bezoekers die in het kader van een wetenschappelijk uitwisselingsproject tijdens een bepaalde periode op de UGent aanwezig zijn,
hebben recht op een account mits ze formeel vanwege DOWA of DOZA het bezoekersstatuut toegekend krijgen).
- 'Externe onderwijsverstrekkers' kunnen een account bekomen zolang hun betrokkenheid bij een door de UGent ingerichte opleiding in OASIS opgenomen is.
- 'Externe leden van de Raad van Bestuur' hebben recht op een account, en kunnen op aanvraag dit account tot 5 jaar na het verlaten van het bestuursorgaan behouden.
-
'Externe personen die GEEN recht hebben op een UGent account' kunnen op uitnodiging en na registratie aan de hand van een e-mailadres een externe account verkrijgen voor
een beveiligde, gepersonaliseerde toegang tot bepaalde webtoepassingen van de Universiteit Gent.
- Registeren van externe medewerkers in de personeelsdatabase.