FAQ: Waarom wordt mijn mail niet verstuurd? (voor mailserver beheerders)

FAQ: Waarom wordt mijn mail niet verstuurd? (voor mailserver beheerders)

Voor beheerders van een mailserver buiten het UGent domein.

Waarom blokkeren we uw mailserver?

Ongeveer 90% van de inkomende connecties zijn afkomstig van servers die SPAM versturen. Hierdoor zijn wij genoodzaakt verschillende restricties op te leggen aan de mail servers (buiten het UGent domein) die naar ons e-mail wensen te sturen.

Deze restricties houden onder andere in dat uw mail server

bovendien

Foutmelding(en):

451 4.3.2 Temporary failure greylisted

Oorzaak:
Greylisting is een methode om spam tegen te gaan. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Greylisting

Hoe kan u er iets aan doen?

Onze mailservers zullen u een foutmelding geven die voldoende informatie bevat om het probleem zelf op te lossen. B.v. staat u op een blacklist, dan krijgt u te zien op welke blacklist dit is, en krijgt u een url met extra informatie.

Wanneer uw mail server wordt vertraagd (throttling), dan raden wij u aan eerst na te gaan waarom u tegen onze limieten botst. Indien u geen oorzaak vindt, neem dan contact op met de UGent Postmaster.

U dient volgende gegevens te vermelden:

Het eenvoudigste is dat u verschillende lijnen uit uw mailserver logbestanden doormailt naar ons.