Epurse gebruiken voor printen, kopiëren en scannen

Epurse gebruiken voor printen, kopiëren en scannen

Opwaarderen en transacties bekijken

Studenten aan de UGent Campus Kortrijk kunnen niet via de website opladen maar enkel via het onthaal of mynetpay.

Let op! Het is NIET mogelijk om het UGent epurse tegoed terug te betalen!
De enige mogelijkheid die UGent aanbiedt, is de overdracht (=schenking) van het tegoed van een account naar een ander account.

Kaart koppelen

Leg je studentenkaart (of UGent-kaart) op de betaalterminal aan de multifunctional.

Het kan zijn dat je studenten- of UGent-kaart niet gekoppeld is aan je account. Je krijgt dan de volgende melding:

Dan moet je eenmalig je UGent-gebruikersnaam en wachtwoord intypen. Enkel de laatst gekoppelde kaart wordt onthouden. Dus bij verlies of diefstal kan je een andere kaart koppelen, dan is de oude weer een 'onbekende pas'. Je tegoed hangt vast aan je account, dus als je studentenkaart moet vervangen worden heeft dit geen invloed op je tegoed. Koppel dan gewoon je nieuwe kaart.

Prijzen

Printen en kopiëren kosten evenveel, scannen is gratis. Als je voor dubbelzijdig/duplex kiest, is de prijs per bladzijde lager. Hieronder een overzicht van alle mogelijkheden, A3-papier is niet overal beschikbaar.

A4 zwart enkelzijdig € 0,04
A4 zwart dubbelzijdig € 0,06
A4 kleur enkelzijdig € 0,20
A4 kleur dubbelzijdig € 0,30
A3 zwart enkelzijdig € 0,08
A3 zwart dubbelzijdig € 0,12
A3 kleur enkelzijdig € 0,40
A3 kleur dubbelzijdig € 0,60

Handleidingen

Afdrukken

Vanop een computer

Vanop een USB-stick

Kopiëren

Scannen

Problemen

Bekijk eens volgende veelgestelde vragen, als dat niet helpt kan je de helpdesk contacteren: helpdesk@ugent.be.

Veelgestelde vragen

1. Er verschijnt 'Vul papier bij'. Maar er zit papier in het toestel. Wat nu?

Je hebt iets afgedrukt in een papierformaat dat niet in het toestel zit (bv. een Amerikaans papierformaat). Wat je dan moet doen is links onderaan op de statusknop duwen; er verschijnt een pop-up met de vraag op welk papier je wil afdrukken.

2. Mijn kopies zijn er niet uitgekomen maar mijn geld is wel weg. Wat nu?

Na enkele minuten wordt gecontroleerd of de prints ook daadwerkelijk uit het toestel zijn gekomen. Zoniet wordt het budget teruggezet. Controleer dus nog eens of je geld wel echt weg is (en blijft) voor helpdesk@UGent.be te contacteren.

3. Hoe scan ik grote hoeveelheden?

De beste manier om veel bladzijden in te scannen is naar een USB-stick.

4. Kan ik een resterend bedrag op de kaart terugkrijgen?

Indien het bedrag hoger is dan 10 euro kan u een terugbetaling aanvragen via DFIN. Geef volgende gegevens mee: rekeningnummer van de titularis, naam en adres van de bank en thuisadres van de titularis. Deze terugbetaling kan enige tijd in beslag nemen.
Voor kleinere bedragen of indien u een snellere terugbetaling wenst kan het resterend bedrag ook worden overgedragen naar een andere kaart/account (bv. medestudent). Dit kan via een mailtje aan helpdesk@ugent.be met vermelding van met vermelding van betreffende namen, logins, UGent-ID's en het over te dragen saldo.