Bekijk in je browser
februari 2021
Ontdek nieuwe mogelijkheden in Teams
Misschien heb je het al gemerkt, maar er zijn weer wat extra, handige functionaliteiten bijgekomen in MS Teams: een volledig geïntegreerde agenda, met mogelijkheid om Live Events/Livegebeurtenissen op te zetten, Breakout Rooms of Aparte Vergaderruimten en een eenduidige manier om opnames te bewaren.
Meer weten
Nieuwe Dell Premier pages: check welke pc’s binnen het raamcontract vallen!
Via de Dell Premier Pages kunnen we al jarenlang het aanbod van onze raamcontract-partner bekijken en bestellingen plaatsen. Het was echter niet altijd even duidelijk of een bepaald product nu wel of niet binnen het raamcontract werd aangeboden. Nochtans maakt dat een groot verschil!
EasyBuild helpt met installeren van wetenschappelijke software op LUMI supercomputer
EasyBuild, een tool ontwikkeld door het HPC (High-Performance Computing)-team van DICT om het installeren van complete wetenschappelijke software op supercomputers aanzienlijk eenvoudiger te maken, is geselecteerd als primaire software-installatietool voor LUMI, binnenkort een van de krachtigste supercomputers ter wereld.
Meer weten
In 2021 maken we het de studenten op ICT-vlak nog wat makkelijker
Het Oasis-team van DICT heeft het nieuwe jaar energiek en enthousiast ingezet met twee in het oog springende projecten: een volledig vernieuwde Studiekiezer en een nieuwe interface voor het bekendmaken van de examenresultaten.
SAP-handleidingen à la carte
Verlof of telewerk aanvragen, een bestelling plaatsen en opvolgen, beheer van gevaarlijke stoffen,... dit zijn nog maar enkele van de UGent-bedrijfsprocessen in de SAP-omgeving.
Nieuwe gezichten bij DICT

De afdeling Gebruikersondersteuning verwelkomt twee nieuwe medewerkers. Sinds februari is Marnix Aerssens aan de slag als ‘vlinder’ binnen het team Support, waar hij de helpdesk mee bemant, maar ook andere algemene taken voor zijn rekening zal nemen. Daarnaast start vanaf 22 maart Jenne Tondeleir als Windows Systeembeheerder in het team Sysadmin. Ook in de afdeling Onderzoeks-en bedrijfstoepassingen start er vanaf midden maart een nieuwe collega. Hendrik Van Haele wordt er projectleider in het Data & applicatieservices team. En tot slot neemt Lien De Groote vanaf 15 maart een nieuwe functie op als projectleider van de afdeling Onderzoeks-en bedrijfstoepassingen.

ICT-nieuws te melden? Contacteer ons!
Kreeg je de nieuwsbrief doorgestuurd en wil je die graag zelf ontvangen? Schrijf je hier in!