Bekijk in je browser
Universiteit Gent
DICT NIEUWSBRIEF
voor lokale ICT-medewerkers & toepassingseigenaars
november 2019
DICT breidt dienstverlening uit met ServiceDesk
DICT richt met de ServiceDesk een fysiek onthaalpunt op, als aanvulling op de telefonisch en via e-mail bereikbare DICT Helpdesk. Via de baliefunctie van de ServiceDesk wil DICT de algemene dienstverlening verbeteren. Bovendien wordt de in ontvangstname en ontlening ook na de openingsuren gegarandeerd via een pakketautomaat van Packcity.
Lees verder
UGent-hardware krijgt tweede leven
DICT (Directie ICT) neemt actief deel aan programma’s voor universitaire ontwikkelingssamenwerking van de Vlaamse Interuniversitaire Raad (VLIR-UOS) in Cuba en Ethiopië. In dit kader doneert DICT gebruikt computermateriaal aan de partneruniversiteiten in het Zuiden, maar daarnaast geven UGent-medewerkers ook geregeld workshops en trainingen in Gent en ter plaatse.
Meer weten
Introductie van multi-factor authenticatie aan de UGent
DICT zet in de komende maanden een pilootproject op rond multi-factor authenticatie (MFA), waarbij MFA bij een beperkt aantal gebruikers wordt uitgerold. Een robuuster authenticatiesysteem moet de beveiliging van het persoonlijke UGent-account verhogen.
Lees verder
‘Verlicht’ jouw mailbox
Uit het UGent Verlicht initiatief bleek dat onze uitpuilende mailboxen voor de nodige stress zorgen. Toch zijn er heel wat kleine ingrepen, die je kunnen helpen om efficiënter met mail om te gaan en jouw mailbox kunnen 'verlichten'. We geven opnieuw twee praktische tips.
Lees de tips
Twitter DICTUGent
DICT homepage
Tweemaandelijkse nieuwsbrief voor alle ICT-contactpersonen.
ICT-nieuws te melden? Contacteer ons!
Wil je deze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Jammer! Uitschrijven kan hier.
Wil je je inschrijven? Klik hier.