Home > Vpn > Anyconnectsbl
Anyconnect Start Before Login
Wanneer er wordt aangemeld op een UGent uitgerolde computer wanneer het toestel niet verbonden is met het UGentNet, kan dit soms voor lange wachttijden zorgen.
Ook kan het voor vallen dat de logon scripts niet correct worden geladen.
Om dit probleem te verhelpen kan er reeds verbinding gemaakt worden met VPN alvorens aan te melden bij Windows met uw UGent gebruikersnaam en wachtwoord.
Bij recent uitgerolde computers is deze software reeds aanwezig.
Indien de software niet aanwezig is, kan deze geinstalleerd worden vanaf
deze locatie.
Als Cisco Anyconnect Start Before Login in de lijst van programma's staat bij Configuratiescherm > Programma's en onderdelen,
of als het Cisco SBL icoon

zichtbaar is in het Windows login venster, is de software al aanwezig op het systeem.
De versie van de geinstalleerde module moet dezelfde zijn als de geinstalleerde Cisco Anyconnect VPN versie.
Indien u twijfelt, bieden wij
hier de versie aan die geschikt is.
Werkwijze
- Start de computer op tot u het Windows login venster te zien krijgt.
- Controleer dat u reeds verbonden bent met het internet.
- Klik rechts onderaan op het icoon
(naast het netwerk icoon).
-
Wanneer het Anyconnect venster opent, staat de server normaal gezien al ingevuld. Als dat niet het geval is, gelieve daar asavpn.ugent.be in te vullen.
-
Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op OK.
- Log vervolgens in met uw UGent gebruikersnaam en wachtwoord.