september 2020
Nieuwe ICT-opleidingen en sessies
DICT heeft voor het najaar een rits nieuwe opleidingen en sessies klaar over SharePoint en MS Teams. Deze sessies worden online gegeven. Daarnaast is er ook de on-campus opleiding ‘Kennismaken met ICT’ om de ICT-mogelijkheden aan de UGent te leren kennen. Ontdek welke opleiding voor jou of jouw collega’s interessant is!

De oorspronkelijk geplande opleidingen rond SharePoint zijn wegens omstandigheden afgelopen academiejaar verschillende keren uitgesteld. Nu vliegen we er opnieuw in met een nieuwe reeks sessies, zowel voor eindgebruikers als voor Site Administrators van SharePoint-sites.

Doelpubliek:

• Eindgebruikers: 2u online sessie via MS Teams
  • Site Administrators: 1 werkdag, combinatie van 2 online sessies via MS Teams en tussendoor zelfstudie / oefeningen. Vereiste vooropleiding = eindgebruikerssessie gevolgd hebben

Eerstvolgende sessies:

• Eindgebruikers: 15/10, 23/11
  • Site Administrators: 20/10 en 17/11

Inschrijven kan via Apollo: Personeel > Vorming > Catalogus > UGent gerelateerde kennis & vaardigheden > Computerkennis & vaardigheden.

Nieuw: MS Teams tips & tricks

Na een interne test-run vorige maand, is deze opleiding nu universiteitsbreed beschikbaar. Tijdens de opleiding tonen we een heleboel handigheden in MS Teams die de meeste gebruikers nog niet ontdekt hebben. Geen technische opleiding dus, maar vooral praktisch demonstreren welke mogelijkheden MS Teams allemaal biedt voor het dagelijkse gebruik. Een aanrader voor iedereen aan de UGent!

De sessie wordt via MS Teams gegeven en duurt 1,5 uur. De eerstvolgende sessies zijn gepland op 8/10, 13/10, 21/10, 27/10, 12/11, 17/11, 24/11, 3/12 en 8/12. Inschrijven ook hier via Apollo: Personeel > Vorming > Catalogus > UGent gerelateerde kennis & vaardigheden > Computerkennis & vaardigheden.

Er worden daarnaast ook MS Teams sessies van anderhalf uur gegeven voor MS Teams eigenaars. Deze gaan door op 14/10, 9/11 en 8/12. Inschrijven kan eveneens via Apollo.

Kennismaken met ICT aan de UGent

Deze opleiding geeft in vogelperspectief een overzicht van welke ICT-tools er allemaal beschikbaar zijn. Deze opleiding is eerder een digitale bewegwijzering dan een technische opleiding. Ze is dan ook voornamelijk gericht op nieuwe medewerkers aan de UGent, maar ook collega's die niet zo technisch onderlegd zijn, kunnen hier vaak nog veel bijleren.

De klassikale opleiding – met respect voor de social distancing – duurt 3 uur en gaat door in de multimediazaal (S9, campus Sterre). De eerstvolgende sessies zijn gepland op 20/10, 26/11 en 10/12. Stuur deze opleiding als ICT-contactpersoon zeker door naar jouw nieuwe collega's!

Inschrijven via Apollo: Personeel > Vorming > Catalogus > UGent gerelateerde kennis & vaardigheden > Computerkennis & vaardigheden > IT-vaardigheden UGent domein.