juni 2021
UGent 'offline' op 11 juli
Op zondag 11 juli zal DICT voor de eerste keer het Disaster Recovery Plan (DRP) testen. Dit is het plan B voor mocht er ooit iets fout lopen met het UGent-datacenter. Het hebben en jaarlijks testen van zo'n DRP is belangrijk om te garanderen dat bij een ernstig incident in het datacenter alle UGent'ers kunnen blijven doorwerken.

Concreet betekent dit dat op 11 juli alle UGent ICT-toepassingen (Oasis, Ufora, SAP, SharePoint, enz.) onbeschikbaar zullen zijn, net zoals de gedeelde S-schijf en het e-mailverkeer. E-mails gaan evenwel niet verloren, maar zullen pas worden ontvangen/verstuurd op maandag 12 juli.

Telefonie en datacommunicatie op de campussen blijft wel de hele dag mogelijk.

Het offline zijn van de UGent op 11 juli werd al gecommuniceerd in de personeelsnieuwsbrief, de BOZI-nieuwbrief en de studentennieuwsbrief. Eind juni en begin juli zal er een pop-up bericht verschijnen op Ufora en in de week van 5/7 ook op SAP. Medewerkers krijgen op 2/7 eveneens een direct mail om hen te informeren.

Vragen hierover? Contacteer dan de DICT Helpdesk.