juni 2021
Vernieuwing kassa's in UGent-resto's
Alle 29 restaurantkassa's worden vervangen om zo een maximale beveiliging te garanderen. De huidige kassa's draaien op Windows 7, waarvan de (beveiligings)updates niet langer worden ondersteund door Microsoft.

De nieuwe kassa's zijn uitgerust met de laatste versie van Windows 10. Bovendien wordt de apparatuur op een gescheiden netwerk geplaatst.

Het huidige kassasoftwaresysteem blijft behouden, zodat er geen training nodig is voor de restaurantmedewerkers. Ook voor medewerkers en studenten verandert er niets aan het gekende e-purse betalingssysteem.

De tests met een proefopstelling die midden juni werden uitgevoerd, verliepen succesvol. DICT zal nu in sneltempo alle kassa's vervangen, zodat midden juli - voor het collectief verlof - de nieuwe kassa's operationeel zijn.

Meer info? Contacteer dan projectleider Hendrik Van Haele.