juni 2021
Lesgevers kunnen nu ook lesopnames maken via browser
Team Multimedia lanceerde eind april Opencast Studio. Dankzij deze laagdrempelige webtoepassing kunnen lesgevers nu ook lessen opnemen, inclusief audio van de microfoon en opname van het beeldscherm en/of webcam.

Elke medewerker met de rol van cursusbeheerder, (oasis_)lesgever of (oasis_)medewerker in Ufora kan voortaan via een browser lessen opnemen. Zowel korte kennisclips als langere lesopnames. Dat kan zonder veel technische achtergrond en op een locatie naar keuze: thuis, op kantoor, ... Ook de mobiele sets, die tijdens het academiejaar onder de faculteiten werden verdeeld, zijn hiermee compatibel.

Lesgevers kunnen de webtoepassing opstarten vanuit de Opencast Planner applicatie. Na het eventueel bijknippen van de opname kan deze video eenvoudig worden opgeladen naar de UGent-servers voor lesopnames en kennisclips. Ze kunnen nadien beschikbaar worden gemaakt binnen een Ufora-cursus.

Meer informatie over hoe er kan worden opgenomen via Opencast Studio vind je hier.