november 2018
DICT helpt universiteiten in Ethiopië en Cuba
Ben je al eens een Cubaan of een Ethiopiër tegengekomen op de UGent? Dat was bijna zeker een cursist van DICT. Onze directie zet zich al jaren in voor ontwikkelingssamenwerkings- projecten in Ethiopië en Cuba. Dit zijn projecten van VLIR-UOS, een organisatie voor samenwerking tussen universiteiten en hogescholen in zowel Vlaanderen als het Zuiden.

Vanuit DICT helpen we mee aan het uitbouwen van de ICT-capaciteit in universiteiten in Ethiopië en Cuba. Dankzij deze projecten is DICT een gewilde partner voor ICT in ontwikkelingssamenwerking. We slaagden er in om lokaal de dienstverlening te verbeteren en aan lokale capaciteitsopbouw te doen. Dankzij de verschillende trainingen die we organiseerden trainden we ondertussen meer dan 400 personen. Ieder jaar doneert DICT ook afgeschreven materiaal (desktops, servers, storage, netwerkapparatuur, ...).

Wens je aan deze projecten deel te nemen? Neem dan zeker contact op met Dieter Roefs.

Waarover wil je geïnformeerd worden? Contacteer ons!
Wil je deze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Jammer! Uitschrijven kan hier.
Wil je je inschrijven? Klik hier.