november 2018
Ken jij het reglement voor correct gebruik van de ICT-infrastructuur?
Het reglement voor correct gebruik van de ICT-infrastructuur van de UGent, ook gekend onder de Engelse term “Acceptable Use Policy”, is een belangrijke bouwsteen van het informatieveiligheidsbeleid van de UGent. De tekst die je hier kan lezen beschrijft wat geoorloofd is en wat niet en wat de eigen verantwoordelijkheden zijn van de gebruiker van de ICT-infrastructuur van de Universiteit Gent.

De Acceptable Use Policy geldt niet alleen voor medewerkers en studenten van UGent. Ook bijvoorbeeld externen die via de toepassing welkom.ugent.be een UGent-account hebben gekregen, gebruikers met een tijdelijk UGentGuest-account voor wifi en gebruikers die via een account bij een andere instelling via EduRoam aansluiten op de wifi-voorzieningen aan de UGent dienen zich hieraan te houden.

Nieuwe studenten en medewerkers worden verondersteld kennis te nemen van de Acceptable Use Policy en de generieke gedragscode omdat die kaderen in het algemeen gegevensbeschermingsbeleid dat wordt gevoerd aan de UGent.

Waarover wil je geïnformeerd worden? Contacteer ons!
Wil je je inschrijven? Klik hier.