november 2018
Innovatie door supercomputing
In scientific computing – ook wel gekend als supercomputing of high-performance computing (HPC) – worden computers ingezet om complexe wetenschappelijke problemen op te lossen. DICT biedt hiervoor reeds meer dan 10 jaar centrale rekeninfrastructuur, training en ondersteuning aan voor onderzoekers van UGent, andere kennisinstellingen en industrie.

Aan het Laboratorium voor Chemische Technologie van de Universiteit Gent (http://www.lct.ugent.be) wordt supercomputing ingezet voor het design van chemische reactoren. Zo kunnen ze chemische processen op industriële schaal efficiënter en energiezuiniger doen verlopen. Dit soort onderzoek is cruciaal voor de industrie. Want enkel door innovatie kan de (chemische) industrie in ons land competitief blijven.

In dit filmpje wordt hun onderzoek, en de supercomputing infrastructuur van DICT, mooi in de verf gezet.

Waarover wil je geïnformeerd worden? Contacteer ons!
Wil je je inschrijven? Klik hier.