juni 2022
Herinnering: UGent 'offline' tijdens DRP-test op 11 juli
Op maandag 11 juli 2022 zal DICT voor de tweede keer het Disaster Recovery Plan (DRP) testen. Mocht er ooit iets fout lopen met het UGent-datacenter, is dit het plan B. Zo garanderen we dat alle UGent'ers kunnen blijven doorwerken bij een ernstig incident. Net als vorig jaar zullen bepaalde UGent ICT-toepassingen niet beschikbaar zijn die dag.

Op maandag 11 juli zijn de volgende UGent ICT-toepassingen niet beschikbaar: Oasis, Ufora, SAP, SharePoint, de gedeelde S-schijf en een beperkt aantal gedeelde mailboxen die nog niet naar de Cloud overgezet werden. Telefonie, datacommunicatie en email blijven wel de hele dag functioneren.

In tijden van cyberaanvallen en hackers is zo'n jaarlijkse test cruciaal. De eerste test in 2021 was een succesvolle en leerrijke oefening, die ons dit jaar toelaat nog een stap verder te gaan en het Disaster Recovery Plan uit te breiden. DICT koos net zoals vorig jaar bewust voor een feestdag om het DRP te testen, zodat zo weinig mogelijk medewerkers en studenten hinder ondervinden. Toch hou je er best rekening mee dat je vertrouwde ICT-toepassingen op 11 juli ontoegankelijk kunnen zijn.