juni 2022
Hoe gebruik je Qualtrics?
Qualtrics is een online tool die studenten en onderzoekers toelaat om surveys op te stellen, te verspreiden, data te verzamelen en antwoorden te analyseren. De UGent beschikt over een campuslicentie. Hoe gebruik je Qualtrics en hoe ondersteunt de Directie ICT Qualtrics-gebruikers?

Qualtrics bestaat al sinds 2002 als onafhankelijke tool voor bevragingen en werd in januari 2019 overgenomen door SAP. Het is een online platform waarmee gebruikers vragenlijsten kunnen opstellen en onderzoeksenquêtes kunnen uitvoeren. Qualtrics beschikt over verschillende vraagsoorten, surveyflows en de mogelijkheid om resultaten te exporteren naar statistische software.

Inloggen doe je met je UGent-account en kan op ugent.qualtrics.com.

Qualtrics Support biedt alvast een goede hulp. De aanraders hier zijn de 'Training on XM Basecamp'-videos. Er is ook een toffe Community site. Voor andere vragen of problemen kunnen Qualtrics-gebruikers steeds terecht bij qualtrics.support@ugent.be.