maart 2023
Extra ondersteuning voor Intune
De uitrol van Microsoft Intune is dit jaar één van de sleutelprojecten van de Directie ICT. Die cloud-gebaseerde dienst voor mobile device management (MDM) en mobile application management (MAM) wordt ingezet voor het beheer van alle professionele laptops en desktops aan de universiteit. Op 14 februari verstuurde de directeur ICT een e-mail aan alle decanen en directeurs om dit project nog eens onder de aandacht te brengen.

Daarbij werd ook gevraagd om de betrokken IT-beheerders in te zetten om tegen eind augustus 2023 alle Windows-laptops en -desktops te herconfigureren. Vandaag werd reeds een kwart van het computerpark geregistreerd in Intune.

Diensten en vakgroepen waar er geen lokale IT-beheerder is die deze taak kan opnemen helpt DICT met de formule "SOS Intune" graag verder, daarbij kunnen wij op afspraak ter plaatse of op de ServiceDesk op S9 deze herconfiguratie uitvoeren.

Van 20 tot en met 31 maart kampeert onze Intune-ploeg alvast in het rectoraat. De collega's daar kunnen een tijdslot boeken om hun toestel in Intune te laten registreren.