maart 2023
Langer examineren op vaste PC's
Nu Bring Your Own Device (BYOD) helemaal ingeburgerd is en studenten zelf voor een laptop zorgen voor gebruik tijdens lessen en practica, kan er veel ruimte worden vrijgemaakt waar nu nog vaste toestellen staan. Veel vaste PC's in de PC-klassen werden intussen reeds weggenomen. In het zomerreces wordt dit volledig afgerond.

Voor niet-periodegebonden evaluaties (NPGE) en PC-examens werd eerder beslist om op 7 locaties een 400-tal PC's te behouden en dit tot en met volgend academiejaar. Die termijn werd nu verlengd tot en met academiejaar 2026-2027.

Om een en ander logistiek eenvoudiger en minder stresserend te maken voor de docenten, wordt tegelijk bekeken of er extra toestellen kunnen worden voorzien, eventueel op minder verschillende locaties.

De doelstelling blijft om in de komende jaren verder te evolueren naar laptopexamens in plaats van examens op vaste PC's.