juli 2023
Goed om weten:
DICT Update | Jaarverslag HPC-UGent | Panopto vervangt Opencast | Einde UGent-licentie Zoom

Save the date! Op donderdag 14 september trapt DICT het nieuwe academiejaar af met de "DICT Update". Tijdens deze infosessie worden recente wijzigingen en nieuwigheden op ICT-gebied aan de UGent gebald gepresenteerd en wordt ook al eens vooruitgeblikt naar de (nabije) toekomst. Meer info over de editie van dit jaar volgt binnenkort!

Recent publiceerde HPC-UGent haar jaarverslag 2022. HPC-UGent biedt gecentraliseerde wetenschappelijke computerdiensten, opleiding en ondersteuning aan onderzoekers van de Universiteit Gent, de industrie en andere kennisinstellingen. Het jaarverslag bevat een overzicht van de activiteiten in 2022 en verschillende kritieke prestatie-indicatoren.

Vanaf volgend academiejaar wordt Opencast vervangen door Panopto als platform voor lesopnames en livestreams. Panopto is een populair videoplatform waarmee alle lesgevers video’s kunnen maken, bewerken, delen en beheren. Dat kunnen zowel lesopnames zijn als livestreams, maar ook kennisclips en instructiefilmpjes. Lees meer

De universiteitsbrede licentie voor Zoom als virtual classroom tool loopt af op 31 augustus en wordt niet verlengd. Wie op zoek is naar een alternatief kan Meetings in MS Teams gebruiken. Opgenomen Zoom-sessies van het afgelopen jaar zullen worden overgezet naar Panopto. Meer info daarover volgt nog, onder meer via een platformmededeling in Ufora.