december 2023
Uitfasering epurse-betaalsysteem
Epurse, het systeem waarmee je aan de UGent je studenten- of personeelskaart kan gebruiken om te betalen in de studentenresto's en voor prints en kopieën aan de multifunctionals, wordt stopgezet. Die uitfasering verloopt stapsgewijs. Staat er nog een tegoed op je kaart? Vraag tijdig je terugbetaling aan.

Epurse lijkt vandaag, met alomtegenwoordige mogelijkheden om elektronisch en contactloos te betalen, misschien wel een beetje de vreemde eend in de bijt. Maar nog niet zo lang geleden, vlak voor het uitbreken van de coronapandemie, werd de helft van alle maaltijden in de resto's betaald met epurse. De razendsnelle opkomst en populariteit van contactloos betalen tijdens en na de pandemie bracht daar verandering in. De elektronische portefeuille wordt vandaag alsmaar minder gebruikt. In die mate dat het geen zin meer heeft om het systeem nog langer in de lucht te houden. Daarom werd beslist om epurse eind 2024 definitief stop te zetten.

De uitfasering verloopt stapsgewijs. Gebruik je epurse niet meer maar staat er wel nog geld op je kaart? Vraag dan meteen de terugbetaling aan: surf naar ugent.mynetpay.be en kies onder "Profiel" voor "Terugbetaling".

Vanaf 5 februari 2024 worden er in de studentenresto's géén betalingen meer aanvaard met epurse. Gebruikte je epurse enkel in de resto's en staat er nog een tegoed op je kaart? Vraag vanaf 5 februari 2024 de terugbetaling aan.

In de loop van volgend jaar worden alle huidige multifunctionals geleidelijk vervangen door nieuwe toestellen waarop je contactloos kunt betalen maar niet meer met epurse. Die operatie moet eind augustus 2024 afgerond zijn. Staat er nog geld op je kaart maar kan je op jouw toestel niet meer met epurse betalen? Vraag dan de terugbetaling aan.

Uiterlijk tot eind november 2024 kan je de terugbetaling aanvragen van het tegoed op je epurse (maar je hoeft daar uiteraard niet zo lang mee te wachten 😀).