februari 2019
Ken jij het DICT-budget en de prioriteiten?
De Raad van Bestuur van Universiteit Gent keurde in november 2018 de begroting 2019 en de meerjarenbegroting 2020-2023 goed. Onze universiteit zal ook in de volgende jaren verder sterk investeren in IT. Concreet is er voor 2019 een IT-budget van €17.500.000 goedgekeurd. Ook voor de jaren erna is in de meerjarenbegroting een vergelijkbaar budget voorzien.

De focus ligt de komende jaren onder andere op bedrijfskritische investeringen die de goede werking van onze instelling verzekeren zoals storage, netwerk, disaster/recovery en beveiliging. Ook de extra investeringen in WiFi, gestart in 2018, lopen in de volgende jaren verder.
De UGent blijft, samen met het FWO, verder investeren in High Performance Computing. Daarnaast zijn een aantal strategische projecten zoals Ufora, de strategische beleidscyclus en een nieuw loopbaanbeleid voor ZAP en WP prioritair, naast tal van andere projecten zoals Gismo en Oasis 3.0.

Deze grote investeringen in IT vragen ook om voldoende eigen personeel. Er wordt dan ook verder ingezet op een versterking van DICT. Begin 2019 mag je dan ook heel wat nieuwe vacatures verwachten!

Waarover wil je geïnformeerd worden? Contacteer ons!
Wil je je inschrijven? Klik hier.