februari 2019
Jouw rol bij de uitrol van SAP MijnApps

Vanaf maandag 11 februari zal het SAP MijnApps portaal beschikbaar zijn voor alle UGent-medewerkers. MijnApps geeft medewerkers de mogelijkheid om hun SAP-applicaties op een eenvoudige en intuïtieve manier te gebruiken op hun smartphone, tablet en desktop.
Sinds november loopt er een pilootproject met MijnApps bij de faculteit Wetenschappen, DPO (Dienst Personeel & Organisatie) en DICT (Directie ICT). MijnApps, waarbij collega’s onder meer op basis van hun rol tegels/apps te zien krijgen, werd positief geëvalueerd en zal nu ook voor alle UGent’ers beschikbaar komen.

Wat verwachten we van jou?

MijnApps is gebaseerd op de SAP Fiori technologie, die vertrouwde applicaties een betere look en feel geeft.

1. Download nu alvast de SAP FIORI App vanuit de Google Play Store of App Store! Hulp nodig bij de installatie? Klik hier voor meer informatie.
  2. Probeer zelf MijnApps uit. In eerste instantie kan je nu enkele HR self-service taken sneller en eenvoudiger uitvoeren, met name goedkeuring van telewerk of ziekteregistratie. In de toekomst zullen er stelselmatig meer Apollo-applicaties via MijnApps beschikbaar zijn.
  3. Informeer jouw collega’s. Als lokale ICT-contactpersoon of toepassingseigenaar ben je het eerste aanspreekpunt op het vlak van ICT. MijnApps zal het leven van jouw collega’s vergemakkelijken. Communiceer actief naar jouw collega’s over de nieuwe mogelijkheden en help hen op weg.

Vragen?

Natuurlijk, je staat er niet alleen voor. Heb je zelf vragen over de installatie en opstart van MijnApps, contacteer dan de DICT Helpdesk. Voor specifieke vragen over het gebruik van de applicatie zelf kan je terecht bij de toepassingseigenaar.

Waarover wil je geïnformeerd worden? Contacteer ons!
Wil je je inschrijven? Klik hier.