Met Unified Communication (UC) ben je altijd bereikbaar op éénzelfde nummer en kunnen inkomende en uitgaande telefoonoproepen heel flexibel worden afgehandeld.
Met UC ben je bereikbaar zoals jij dat zelf wil. Laat je oproepen toekomen op een vast nummer binnen UGent, op je persoonlijke GSM, op een telefoontoestel in een vergaderzaal, je thuistelefoon of eender welk ander toestel en dit allemaal zonder dat je correspondent dit merkt.
Op diezelfde manier kun je ook je uitgaande oproepen flexibel organiseren: vanop om het even welk toestel kan je telefoneren met als oproepend nummer je vast nummer binnen UGent. Een oproep via UC vanaf je GSM of vanuit een hotel in het buitenland ziet er dan voor je correspondent uit als een gewone oproep van een UGent-nummer.
Met de voicemail-functie kunnen correspondenten een bericht achterlaten dat dan via e-mail wordt doorgestuurd. In het Journaal vind je een overzicht van alle oproepen.
Dit kan door iedereen individueel aangevraagd worden via het aanvraagformulier.
Opgelet, uw vast toestel moet dan ingeleverd worden. Het is immers de bedoeling dat je na omschakeling steeds je GSM gebruikt als telefoon, dus ook op je werkplek in de UGent-gebouwen.
Je kan UC eenvoudig gebruiken op deze website, gebruik je UGent-gebruikersnaam en wachtwoord om aan te melden.
UC kreeg een upgrade en daar hoort ook een vernieuwde webclient bij met opgefriste interface.
@system
toe aan hun gebruikersnaam.(Momenteel moet je als domein "ugent.be" gebruiken voor persoonlijke accounts en "Teams Login" voor groepen.)
Check of je zeker naar naar uc.ugent.be surft en wis eventueel de cache van je browser.