Unified Communications (UC) aan de UGent

Met Unified Communication (UC) ben je altijd bereikbaar op éénzelfde nummer en kunnen inkomende en uitgaande telefoonoproepen heel flexibel worden afgehandeld.


Inkomende telefoonoproepen

Met UC ben je bereikbaar zoals jij dat zelf wil. Laat je oproepen toekomen op een vast nummer binnen UGent, op je persoonlijke GSM, op een telefoontoestel in een vergaderzaal, je thuistelefoon of eender welk ander toestel en dit allemaal zonder dat je correspondent dit merkt.


Uitgaande telefoonoproepen

Op diezelfde manier kun je ook je uitgaande oproepen flexibel organiseren: vanop om het even welk toestel kan je telefoneren met als oproepend nummer je vast nummer binnen UGent. Een oproep via UC vanaf je GSM of vanuit een hotel in het buitenland ziet er dan voor je correspondent uit als een gewone oproep van een UGent-nummer.


Antwoord-service (voicemail)

Met de voicemail-functie kunnen correspondenten een bericht achterlaten dat dan via e-mail wordt doorgestuurd. In het Journaal vind je een overzicht van alle oproepen.


Nummer omzetten naar UC

Dit kan door iedereen individueel aangevraagd worden via het aanvraagformulier.

Opgelet, uw vast toestel moet dan ingeleverd worden. Het is immers de bedoeling dat je na omschakeling steeds je GSM gebruikt als telefoon, dus ook op je werkplek in de UGent-gebouwen.


UC gebruiken

Je kan UC eenvoudig gebruiken op deze website, gebruik je UGent-username en wachtwoord om aan te melden.


App voor iPhone en Android

  • Zoek "OpenScape Mobile Pro" in de App Store of Play Store
  • Voor het instellen van de app heb je volgende gegevens nodig (ingeven onder "Account"):
    • Subscriber: username@ugent.be
    • Server Address: https://ucfacade.ugent.be:8443/axis/services
    • Cellular Number: je GSM nummer (in formaat +324xxxxxxxx)


top