Veelgestelde vragen over accounts

Je kan jouw UGent wachtwoord resetten door met Itsme aan te melden op de pagina https://accountreset.ugent.be/.

Heb je geen Itsme of kaartlezer met je Belgische e-ID, dan kan je jouw wachtwoord opnieuw instellen met een reset e-mail. De instructies voor het resetten van jouw wachtwoord worden dan verzonden naar jouw privé e-mailadres dat bij de UGent gekend is. Dit privé e-mailadres kan je aanpassen via:

  • Voor medewerkers: Apollo (Personeel > Mijn Gegevens > Persoonlijke gegevens > Communicatie > Extern e-mailadres)
  • voor studenten: in Oasis (Mijn Oasis > Contactgegevens)

Aangemaakt: 3 december 2021
Laatst gewijzigd: 15 december 2025 13:44:35
Opmerkingen of suggesties over dit antwoord? Jouw feedback wordt op prijs gesteld.

Deze e-mails worden via een automatisch systeem verzonden naar jouw privé e-mailadres. Als je deze e-mail niet ontvangen hebt (of per ongeluk verwijderd hebt), bezoek dan de accountpagina https://helpdesk.ugent.be/account/activatiemail.php.


Aangemaakt: 22 september 2023
Laatst gewijzigd: 15 december 2025 14:00:13
Opmerkingen of suggesties over dit antwoord? Jouw feedback wordt op prijs gesteld.

Je zal eerst een nieuw wachtwoord moeten instellen via https://mysignins.microsoft.com/security-info/password/change. Als je jouw huidig wachtwoord vergeten bent, dan kan je jouw wachtwoord resetten via https://accountreset.ugent.be/.

Eenmaal je jouw wachtwoord hebt aangepast, contacteer je ICT HelpMe voor meer info over de blokkering en op welke manier jouw account terug vrijgegeven kan worden.

Opmerking: Een blokkering door te vaak het verkeerde wachtwoord in te vullen zal zichzelf opheffen na een bepaalde tijd.


Aangemaakt: 23 september 2022
Laatst gewijzigd: 15 december 2025 13:52:31
Opmerkingen of suggesties over dit antwoord? Jouw feedback wordt op prijs gesteld.