Veelgestelde vragen over accounts

U kan uw UGent wachtwoord zelf resetten via https://wachtwoord.ugent.be/reset
de instructies voor het resetten van uw paswoord worden dan verzonden naar uw prive email adres dat bij ons bekend is 

Indien u dat email adres wil aanpassen kan dit via 
 
  • Voor medewerkers: Apollo (Personeel > Mijn Gegevens > Persoonlijke gegevens > Communicatie > Extern e-mailadres)
  • voor studenten: in Oasis (Mijn Oasis > Contactgegevens)

Aangemaakt: 3 december 2021
Laatst gewijzigd: 22 september 2023 09:44:58
Opmerkingen of suggesties over dit antwoord? Jouw feedback wordt op prijs gesteld.
Deze mails worden via een automatisch systeem verzonden naar uw private emailadres

Als je de email voor de activering van uw account niet ontvangen hebt of per ongeluk verwijderde bezoek dan de accountpagina :
https://mijnaccount.ugent.be
 
Aangemaakt: 22 september 2023
Laatst gewijzigd: 20 september 2024 13:15:03
Opmerkingen of suggesties over dit antwoord? Jouw feedback wordt op prijs gesteld.
Je zal eerst een nieuw wachtwoord moeten instellen, dit kan enkel via wachtwoord.ugent.be. Indien je jouw huidig wachtwoord niet meer weet kan je een reset uitvoeren via wachtwoord.ugent.be/reset

Eenmaal je jouw wachtwoord hebt aangepast zal je telefonisch contact moeten opnemen met de helpdesk (+329 264 47 47). Hier zal je meer info verkrijgen over de blokkering en enkel op deze manier kan jouw account terug vrijgegeven worden.

Opmerking: Een blokkering door te vaak het verkeerde wachtwoord in te vullen zal zichzelf opheffen na een bepaalde tijd.
Aangemaakt: 23 september 2022
Laatst gewijzigd: 16 september 2025 10:02:59
Opmerkingen of suggesties over dit antwoord? Jouw feedback wordt op prijs gesteld.