Toegang voor externen - Externe Accounts aan UGent

Doelgroep

Een externe account

  • is bedoeld voor personen die geen UGent account hebben.
  • geeft een beveiligde, gepersonaliseerde toegang tot bepaalde webtoepassingen van de Universiteit Gent.
  • wordt aangemaakt aan de hand van een e-mailadres. Eens het e-mailadres geregistreerd is, wordt de eigenaar hiervan op de hoogte gebracht. Vervolgens kan hij of zij zich met het e-mailadres aanmelden bij de toepassing.

Hoe krijgt u een externe account?

  • Op uitnodiging: een medewerker met een UGent account stuurt u een e-mail met een uitnodiging om toegang te krijgen tot een bepaalde webtoepassing.
    De medewerker die u uitnodigde moet toegangsrechten voor u instellen.
  • Door een account aan te maken voor een UGent-applicatie zoals Oasis, de academieplatformen, enz.

Goed om weten

  • U kan met 1 externe account toegang krijgen tot verschillende webtoepassingen van de Universiteit Gent.
  • Per e-mailadres kan slechts 1 externe account aangemaakt worden.
  • U kan GEEN externe account aanmaken met een UGent-e-mailadres.

Beheer uw externe account

  • Hebt u een een school- of werk account van Microsoft, of een persoonlijk account van Microsoft (bijvoorbeeld Hotmail, Live of Outlook)? Dan kan u uw account beheren op https://myaccount.microsoft.com.
  • Hebt u een Google-account? Dan kan u uw account beheren op https://myaccount.google.com/.
  • In alle andere gevallen zal u daarvoor ten rade moeten gaan bij uw e-mail provider.

Vragen over uw externe account?

  • Registreren lukt niet? Zorg ervoor dat u een geldig e-mailadres gebruikt.
  • Wachtwoord vergeten? Ga naar de website van uw e-mail provider (Hotmail/Outlook/Live: https://myaccount.microsoft.com, Google/Gmail: https://myaccount.google.com/) en klik op 'Geen toegang tot uw account?'. Volg de instructies op de pagina.