juni 2021
Start laatste wave voor MFA
We rolden de voorbije maanden Multi-factor authenticatie (MFA) of tweestapsverificatie uit voor alle medewerkers van de UGent. Aan de studenten werd eveneens gevraagd om MFA te installeren. Vanaf 5 juli wordt MFA ook voor hen verplicht ingevoerd.

Midden juni installeerden 15.500 studenten MFA. Dit is 33% van alle studentenaccounts. Wie MFA nog niet installeerde, ontvangt op 28/6 een directe mail en er verschijnt ook een pop-up op Ufora om aan de deadline van 5/7 te herinneren. Ook op 5/7 zelf verschijnt er een pop-up om te melden dat MFA verplicht wordt ingevoerd. De deadline van 5/7 houdt rekening met de publicatie van de punten, die gepland is op 1/7 en 2/7.

Verder wordt er voor de nieuwe studenten in het digitale welkomstpakket verwezen naar de MFA-pagina's, zodat iedereen meteen goed en met de juiste beveiliging kan opstarten.

Meer detailinformatie over MFA vinden studenten op de helpdeskpagina's. Er is ook een pagina waarbij we veel gestelde vragen alvast beantwoorden en een onepager die studenten snel op weg helpt. Indien het hen dan niet lukt om MFA in te stellen, verwijzen we door naar de DICT Helpdesk.