Bij MFA gebruik u dus een combinatie van:
(!) Bij diefstal verwittigt u onmiddellijk de helpdesk. We vragen met aandrang om elk incident te melden.
Bent u een toestel kwijt of gebruikt u het niet meer? Verwijder het dan.
Toestel teruggevonden? Neem contact op met de helpdesk om het opnieuw in te schakelen.
Tip: Als u een toestel kwijtraakt, is het beter u op al uw apparaten af te melden. Surf naar https://mysignins.microsoft.com/security-info en klik onderaan de pagina op ‘Overal afmelden’ (Sign out everywhere).Er zijn verschillende redenen waarom aanmelden met de Microsoft Authenticator-app niet lukt:
Ja. Er zijn alternatieve verificatiemethodes waarvoor u geen smartphone nodig hebt.
Als de batterij leeg is zal u geen sms-code of telefoonoproep kunnen ontvangen op dat nummer.
Als u de Microsoft authenticator app gebruikt
Ja, u moet het nieuwe toestel toevoegen aan uw instellingen.
Als u de "SMS-code" of "bel me" methode gebruikt
Neen, u zal uw geen instellingen moeten wijzingen
Ja, dat kan, ook al raden wij de Microsoft Authenticator-app aan.
Hou er wel rekening mee dat onze helpdesk enkel ondersteuning biedt voor die van Microsoft.
Enkele voorbeelden van andere authenticator-apps: