Bij MFA gebruik u dus een combinatie van:
(!) Bij diefstal verwittigt u onmiddellijk de helpdesk. We vragen met aandrang om elk incident te melden.
Bent u een toestel kwijt of gebruikt u het niet meer? Verwijder het dan.
Toestel teruggevonden? Neem contact op met de helpdesk om het opnieuw in te schakelen.
Tip: Als u een toestel kwijtraakt, is het beter u op al uw apparaten af te melden. Surf naar https://mysignins.microsoft.com/security-info en klik onderaan de pagina op ‘Overal afmelden’ (Sign out everywhere).Er zijn verschillende redenen waarom aanmelden met de Microsoft Authenticator-app niet lukt:
Ja. Er zijn alternatieve verificatiemethodes waarvoor u geen smartphone nodig hebt.
Als de batterij leeg is zal u geen sms-code of telefoonoproep kunnen ontvangen op dat nummer.
Als u de Microsoft authenticator app gebruikt
Ja, u moet het nieuwe toestel toevoegen aan uw instellingen.
Als u de "SMS-code" of "bel me" methode gebruikt
Neen, u zal uw geen instellingen moeten wijzingen
Ja, dat kan, ook al raden wij de Microsoft Authenticator-app aan.
Hou er wel rekening mee dat onze helpdesk enkel ondersteuning biedt voor die van Microsoft.
Enkele voorbeelden van andere authenticator-apps:
Update: Microsoft rolt momenteel system-preferred MFA uit. Bij het aanmelden kiest het systeem dan uit de ingestelde methodes zelf de voor jou veiligste en meest handige methode. Je hoeft dus zelf geen voorkeursmethode (meer) in te stellen. Of die feature voor jouw account reeds actief is zie je door te surfen naar https://mysignins.microsoft.com/security-info:
Controleer of pushmeldingen zijn ingeschakeld voor het apparaat en Authenticator. Tik op Instellingen > Instellingen voor meldingen en zorg ervoor dat Meldingen weergeven is ingeschakeld.
Controleer of pushmeldingen zijn ingeschakeld voor het apparaat. Tik op een Android-apparaat op Instellingen > Meldingen > App-instellingen en controleer of Authenticator is ingeschakeld.
Als u een verlopen melding krijgt, controleert u of de datum & tijd van het apparaat juist zijn. Tik op Instellingen > Systeem > Datum en tijd en zorg ervoor dat Automatische tijd en datum en Automatische tijdzone zijn ingeschakeld.
Als u geen pushmeldingen ziet in de lijstsessie in Authenticator, kunt u omlaag swipen in de lijstweergave om te controleren op verificaties in behandeling. U kunt zich aanmelden met behulp van verificatie in behandeling als tijdelijke oplossing.