Inloggen met uw UGent-account

Aanmelden met een UGent-account

  1. Open een UGent-webtoepassing.
  2. Geef uw UGent e-mailadres en wachtwoord in. Klik op "Aanmelden". Wachtwoord vergeten? Ga naar de helpdeskpagina UGent wachtwoord voor instructies.
    Azure password
  3. Als u MFA reeds heeft ingesteld, zal u mogelijks hier ook uw tweede factor moeten ingeven.
  4. U krijgt toegang tot de UGent-toepassing.
  5. De volgende keer dat u zich aanmeldt, zal u meteen uw UGent-e-mailadres kunnen selecteren. Voer uw wachtwoord in en klik op "Aanmelden".
Mocht u met meerdere personen op hetzelfde toestel werken, kan u er ook voor kiezen om aan te melden met een ander account. Klik op "Aanmelden met een ander account" en volg dezelfde stappen als hierboven.
Azure change account

Aanmelden met een extern account

Ook externen kunnen toegang krijgen tot bepaalde webtoepassingen van de UGent. Voor hen wordt geen UGent-account aangemaakt, maar wordt toegang verleend op basis van een zogenaamd gastaccount (vroeger "welkom" account genoemd).

  1. Open een UGent-webtoepassing.
  2. Afhankelijk van het e-mailadres van uw gastaccount, verloopt het aanmelden op een andere manier:

    • Heeft u een school- of werkaccount van Microsoft, of een persoonlijk account van Microsoft (bijvoorbeeld Hotmail, Live of Outlook), dan meldt u aan met die account via Microsoft.
    • Heeft u een Google-account (Gmail), dan meldt u aan via Google.
    • In alle andere gevallen ontvangt u een mail met een eenmalige, tijdelijke cijfercode.
      CAS login OTP
      • Klik op "Code verzenden" en open uw mailbox.
        CAS login OTP code
      • Kopieer de cijfercode en vul ze in op het nieuwe UGent-aanmeldscherm. Klik op "Aanmelden".
        CAS login OTP verification
  3. U krijgt toegang tot de UGent toepassing. U gebruikt voortaan deze manier van aanmelden met hetzelfde e-mailadres.

Hulp nodig?

Gelieve eerst te controleren of u het antwoord op uw vraag kan terug vinden in de FAQ.
Voor andere vragen of problemen kan u contact opnemen met de helpdesk.