Mobiele telefonie: Professioneel UGent abonnement

Mobiele telefonie: Professioneel UGent abonnement

Situering

Vanaf 1 maart 2021 past de Universiteit Gent een nieuwe werkwijze toe om in orde te zijn met de fiscale aanrekening van smartphones, gsm's, tablets en internet- en communicatiekosten.
Alle informatie hierover vindt u op www.ugent.be/intranet/nl/loopbaan/verloning/salaris/voordeel.htm.

Praktisch wordt een onderscheid gemaakt tussen

Wat?

Hoe een professioneel UGent abonnement aanvragen?

Via het aanvraagformulier.

Afhankelijk van de situatie, geeft u onderstaande info mee:

Bestaand nummer bij Proximus Nieuw nummer Nummer bij andere operator
  • GSM-nummer + nummer simkaart (begint met 21)
  • Naam van de gebruiker
  • Budgetplaats en fonds
  • Type toestel (bv. GSM, tablet, …)
  • Overdrachtsformulier pdf-icoon (Enkel paragraaf 1 invullen en handtekenen)
  • Naam van de gebruiker
  • Budgetplaats en fonds
  • Type toestel (bv. GSM, tablet, …)
  • Hoe u uw nieuwe simkaart wenst te ontvangen:
    • DICT stuurt uw simkaart op = adres vermelden
    • U haalt zelf uw simkaart af bij de ServiceDesk van DICT na afspraak via https://servicedesk.ugent.be/
  • Stap 1: Simkaart van Proximus halen in een Proximus-verkooppunt of aanvragen via teladmin@UGent.be (+)
  • Stap 2: Zie 'Bestaand nummer Proximus' + klantnummer huidige operator vermelden in uw mail naar Teladmin
  • (+) Hoe u uw nieuwe simkaart wenst te ontvangen:
    • DICT stuurt uw simkaart op = adres vermelden
    • U haalt zelf uw simkaart af bij de ServiceDesk van DICT na afspraak via https://servicedesk.ugent.be/

Plus:

Hoe een professioneel UGent abonnement beëindigen?

Een professioneel UGent abonnement kan ieder moment worden stopgezet via het aanvraagformulier. U hebt hierbij de keuze om het nummer volledig stop te zetten of om te zetten naar Pay&Go met behoud van nummer.

Info Mobiele datacommunicatie

Standaard geactiveerd voor alle professionele UGent abonnementen

Volg uw dataverbruik op in binnen- en buitenland via verschillende gratis apps:

In het buitenland is deze informatie indicatief.

Datacommunicatie

Standaard is Pay as you use geactiveerd (PAYU): € 0,0121 incl. BTW per MB
Een wijziging aan de databundel kan aangevraagd worden via het aanvraagformulier.

Limieten voor datagebruik (ingevoerd vanaf de ruling)

Annuleren van één of van beide limieten kan aangevraagd worden via mail aan teladmin@ugent.be
In het kader van deze limieten zal Proximus u, afhankelijk van uw dataverbruik, sms-en sturen met informatie over uw dataverbruik. Deze hebben verder geen invloed op uw dataverbruik zolang u de limiet van € 60 niet overschreden hebt.

Wat te doen bij hoge facturen?

WIFI aan de UGent

De prioriteiten voor het verder uitbouwen van WiFi aan de UGent worden bepaald in samenspraak met de ICT-Gebruikerscommissie. Consulteer uw Facultaire vertegenwoordiger in deze commissie voor het registreren van noden of voor het bekomen van verdere informatie

Facturatie voordelen van alle aard (ingevoerd vanaf de ruling)

Facturen < € 50 incl. BTW / maand: u ontvangt een green bill (PDF via email op uw UGent e-mailadres) met het detail van uw gesprekken, SMS-en en dataverbruik. Vermits uw verbruik onder de € 50 ligt, zal uw persoonlijke factuur € 0 bedragen.

Facturen > € 50 incl BTW / maand: u ontvangt een green bill (PDF via mail op uw UGent e-mailadres) met het detail van uw gesprekken, SMS-en en dataverbruik. Het gedeelte van uw verbruik boven de € 50 zal u door Proximus persoonlijk worden gefactureerd.

Betalingen aan derden: Versturen van SMS'en voor bijvoorbeeld het betalen van een parkeerticket en telefoneren naar speciale nummers (bv.: 0900, 070, 071, …) worden steeds integraal persoonlijk gefactureerd.

Meer info omtrent de ruling.

U kunt, indien u dit wenst, deze factuur betalen met Zoomit (van Proximus).

Bij niet betaling van de facturen

Bij een vraag of een probleem met uw factuur: neem contact op met teladmin@ugent.be met vermelding van klantennummer, factuurnummer en problematiek.

Bijkomende info?