Mobiele telefonie: Professioneel UGent abonnement

Mobiele telefonie: Professioneel UGent abonnement

Situering

Vanaf 1 januari 2015 past de Universiteit Gent een nieuwe werkwijze toe om in orde te zijn met de fiscale aanrekening van smartphones, gsm's, tablets en internet- en communicatiekosten.
Alle informatie hierover vindt u op www.ugent.be/ruling.

Praktisch wordt een onderscheid gemaakt tussen

Wat?

Hoe een professioneel UGent abonnement aanvragen?

Via e-mail aan teladmin@UGent.be met budgethouder in cc.

Afhankelijk van de situatie, geeft u onderstaande info mee:

Bestaand nummer bij Proximus Nieuw nummer Nummer bij andere operator
  • GSM-nummer + nummer simkaart (begint met 21)
  • Naam van de gebruiker
  • Budgetplaats en fonds
  • Back-up budgetplaats en fonds (*)
  • Overdrachtsformulier pdf-icoon (Enkel paragraaf 1 invullen en handtekenen)
  • Naam van de gebruiker
  • Budgetplaats en fonds
  • Back-up budgetplaats en fonds (*)
  • Type SIM-kaart dat geactiveerd mag worden (gewoon, micro of nano simkaart). Af te halen op Secretariaat DICT.
  • Stap 1: Via een Proximus-verkooppunt overdracht aanvragen naar Pay&Go met behoud van nummer.
  • Stap 2: Zie 'Bestaand nummer Proximus'

(*)Back-up budgetplaats en fonds wordt aangewend als er geen reactie komt op de aanmaning bij onvoldoende budget. Ook vragen wij om geen FWO elementen meer door te geven.

Plus:

Hoe een professioneel UGent abonnement beëindigen?

Een professioneel UGent abonnement kan ieder moment worden stopgezet via email aan teladmin@ugent.be. U hebt hierbij de keuze om het nummer volledig stop te zetten of om te zetten naar Pay&Go met behoud van nummer.

Info Mobiele datacommunicatie

Standaard geactiveerd voor alle professionele UGent abonnementen

Volg uw dataverbruik op in binnen- en buitenland via verschillende gratis apps:

In het buitenland is deze informatie indicatief.

Datacommunicatie

Standaard is Pay as you use geactiveerd (PAYU): € 0,0121 incl. BTW per MB

Limieten voor datagebruik (ingevoerd vanaf de ruling)

Annuleren van één of van beide limieten kan aangevraagd worden via mail aan teladmin@UGent.be
In het kader van deze limieten zal Proximus u, afhankelijk van uw dataverbruik, sms-en sturen met informatie over uw dataverbruik. Deze hebben verder geen invloed op uw dataverbruik zolang u de limiet van € 60 niet overschreden hebt.

Wat te doen bij hoge facturen?

WIFI aan de UGent

De prioriteiten voor het verder uitbouwen van WiFi aan de UGent worden bepaald in samenspraak met de ICT-Gebruikerscommissie. Consulteer uw Facultaire vertegenwoordiger in deze commissie voor het registreren van noden of voor het bekomen van verdere informatie

Facturatie split bill (ingevoerd vanaf de ruling)

Facturen < € 30 incl. BTW / maand: u ontvangt een green bill (PDF via email op uw UGent e-mailadres) met het detail van uw gesprekken, SMS-en en dataverbruik. Vermits uw verbruik onder de € 30 ligt, zal uw persoonlijke factuur € 0 bedragen.

Facturen > € 30 incl BTW / maand: u ontvangt een green bill (PDF via mail op uw UGent e-mailadres) met het detail van uw gesprekken, SMS-en en dataverbruik. Het gedeelte van uw verbruik boven de € 30 zal u door Proximus persoonlijk worden gefactureerd.

Betalingen aan derden: Versturen van SMS'en voor bijvoorbeeld het betalen van een parkeerticket en telefoneren naar speciale nummers (bv.: 0900, 070, 071, …) worden steeds integraal persoonlijk gefactureerd.

Meer info omtrent de ruling.

U kunt, indien u dit wenst, deze factuur betalen met Zoomit (van Proximus).

Bij niet betaling van de facturen

Bij een vraag of een probleem met uw factuur: neem contact op met teladmin@ugent.be met vermelding van klantennummer, factuurnummer en problematiek.

Bijkomende info?