- Home
- Telefonie
- Mobiel
Mobiele telefonie: Professioneel UGent abonnement
Mobiele telefonie: Professioneel UGent abonnement
Situering
Vanaf 1 maart 2021 past de Universiteit Gent een nieuwe werkwijze toe om in orde te zijn met de fiscale aanrekening
van smartphones, gsm's, tablets en internet- en communicatiekosten.
Alle informatie hierover vindt u op www.ugent.be/intranet/nl/loopbaan/verloning/salaris/voordeel.htm.
Praktisch wordt een onderscheid gemaakt tussen
- Diensttoestel: dit is een toestel uitsluitend gebruikt in dienstverband, de directie financiën moet zijn
goedkeuring hiervoor geven. De kosten hiervan worden volledig gedragen door UGent.
- Een diensttoestel is niet noodzakelijk een GSM-toestel of tablet, een simkaart kan bv. ook in een machine, robot, fiets, dier, ... geplaatst worden. Hiervoor gelden dezelfde regels.
- Toestel voor gemengd gebruik, dienst/privé: hierbij wordt ‘voordelen van alle aard’ toegepast - zie verder voor details.
Wat?
- Voor UGent personeel
- € 1,21 incl. BTW abonnementskosten
- Gratis communicatie tussen vaste en mobiele abonnementen van AUGent en UZGent
- Maandelijkse en automatische doorrekening via SAP voor diensttoestellen en tot € 50 voor voordelen van alle aard
- Prijslijst mobiele telefonie vanaf 01.02.2022

Hoe een professioneel UGent abonnement aanvragen?
Via het aanvraagformulier.
Afhankelijk van de situatie, geeft u onderstaande info mee:
Bestaand nummer bij Proximus |
Nieuw nummer |
Nummer bij andere operator |
- GSM-nummer + nummer simkaart (begint met 21)
- Naam van de gebruiker
- Budgetplaats en fonds
- Type toestel (bv. GSM, tablet, …)
- Overdrachtsformulier
(Enkel paragraaf 1 invullen en handtekenen)
|
- Naam van de gebruiker
- Budgetplaats en fonds
- Type toestel (bv. GSM, tablet, …)
- Hoe u uw nieuwe simkaart wenst te ontvangen:
- DICT stuurt uw simkaart op = adres vermelden
- U haalt zelf uw simkaart af bij de ServiceDesk van DICT na afspraak via https://servicedesk.ugent.be/
|
- Stap 1: Simkaart van Proximus halen in een Proximus-verkooppunt of aanvragen via teladmin@UGent.be (+)
- Stap 2: Zie 'Bestaand nummer Proximus' + klantnummer huidige operator vermelden in uw mail naar Teladmin
- (+) Hoe u uw nieuwe simkaart wenst te ontvangen:
- DICT stuurt uw simkaart op = adres vermelden
- U haalt zelf uw simkaart af bij de ServiceDesk van DICT na afspraak via https://servicedesk.ugent.be/
|
Plus:
Hoe een professioneel UGent abonnement beëindigen?
Een professioneel UGent abonnement kan ieder moment worden stopgezet via het aanvraagformulier.
U hebt hierbij de keuze om het nummer volledig stop te zetten of om te zetten naar Pay&Go met behoud van nummer.
Info Mobiele datacommunicatie
Standaard geactiveerd voor alle professionele UGent abonnementen
Volg uw dataverbruik via de 'MyProximus' app. U logt in met 4G in de app. De app weet dan direct uw oproepnummer en kan u de juiste gegevens laten zien.
In het buitenland is deze informatie indicatief.
Datacommunicatie
Standaard is Pay as you use geactiveerd (PAYU): € 0,03025 incl. BTW per MB
Een wijziging aan de databundel kan aangevraagd worden via het aanvraagformulier.
Limieten voor datagebruik (ingevoerd vanaf de ruling)
- Standaard: € 60 incl. BTW / maand nationaal
- Standaard: € 60 incl. BTW / maand internationaal
Annuleren van één of van beide limieten kan aangevraagd worden via mail aan teladmin@ugent.be
In het kader van deze limieten zal Proximus u, afhankelijk van uw dataverbruik, sms-en sturen met informatie over uw dataverbruik.
Deze hebben verder geen invloed op uw dataverbruik zolang u de limiet van
€ 60 niet overschreden hebt.
Wat te doen bij hoge facturen?
- Bij hoge professionele buitenlandse gesprekskosten contact opnemen met teladmin@ugent.be
- In de mate van het mogelijke WIFI gebruiken (UGent, hotels, …).
- Standaard 3G of 4G uitschakelen en enkel inschakelen wanneer je geen WIFI bereik hebt en je toch actief op het internet wil.
- Een data-abonnement afsluiten dat aangepast is aan jouw dataverbruik.
WIFI aan de UGent
De prioriteiten voor het verder uitbouwen van WiFi aan de UGent worden bepaald in samenspraak met de ICT-Gebruikerscommissie. Consulteer uw Facultaire vertegenwoordiger in deze commissie voor het registreren van noden of voor het bekomen van verdere informatie
Facturatie voordelen van alle aard (ingevoerd vanaf de ruling)
Facturen < € 50 incl. BTW / maand: u ontvangt een green bill (PDF via email op uw UGent e-mailadres) met het detail van uw gesprekken, SMS-en en dataverbruik. Vermits uw verbruik onder de € 50 ligt, zal uw persoonlijke factuur € 0 bedragen.
Facturen > € 50 incl BTW / maand: u ontvangt een green bill (PDF via mail op uw UGent e-mailadres) met het detail van uw gesprekken, SMS-en en dataverbruik. Het gedeelte van uw verbruik boven de € 50 zal u door Proximus persoonlijk worden gefactureerd.
Betalingen aan derden: Versturen van SMS'en voor bijvoorbeeld het betalen van een parkeerticket en telefoneren naar speciale nummers (bv.: 0900, 070, 071, …) worden steeds integraal persoonlijk gefactureerd.
Meer info omtrent de ruling.
U kunt, indien u dit wenst, deze factuur betalen met
Zoomit (van Proximus).
Bij niet betaling van de facturen
- 10 dagen na de vervaldag van de factuur krijgt u een rappel-sms
- Als het factuurbedrag minder dan € 50 bedraagt krijgt u na 8 dagen terug een sms, 14 dagen nadien opnieuw en
als u dan nog niet betaalt een brief waarin u verwittigd wordt dat, als de betaling na 2 weken nog niet gebeurd is,
uw nummer afgesloten wordt.
- Als het bedrag meer dan € 50 bedraagt krijgt u na 8 dagen een rappelbrief waarin u verwittigd wordt dat,
als de betaling na 2 weken nog niet gebeurd is, uw nummer afgesloten wordt.
Bij een vraag of een probleem met uw factuur: neem contact op met teladmin@ugent.be met vermelding van
klantennummer, factuurnummer en problematiek.
Bijkomende info?
- Aanvraag, wijziging of stopzetting van een GSM abonnement : aanvraagformulieren
- Ruling : helpdesk.dfin@ugent.be
- VAA en impact salaris: salaris@ugent.be
- Klantendienst Proximus: voor vragen in verband met de PIN-code, PUK-code, blokkering van een nummer bij verlies of diefstal van toestel of voicemail- en telefooninstellingen
- Via GSM in het binnenland: 6000 (Nederlands) 6060 (Frans) 6030 (Engels)
- Via GSM in het buitenland of via vast toestel: +32 475 15 6000 (Nederlands) +32 475 15 6060 (Frans) +32 475 15 6030 (Engels)