Als u een prive email adres moet aanmaken in Sap Mijn Apps maar u heeft geen prive email adres (van uw provider, google, hotmail enz.) kan u er een aanmaken via volgende handleiding
Klik op Nieuw e-mailadres maken. (Wilt u het adres koppelen? Typ dan het bestaande e-mailadres dat u wilt koppelen aan het Microsoft-account.)
Typ de naam die u voor het nieuwe mailadres wilt gebruiken. Het adres eindigt op @outlook.com. Dit staat al ingevuld. (Als het e-mailadres al in gebruik is verschijnt er een melding. Typ dan een nieuw e-mailadres en klik weer op Volgende.)
Microsoft wil nog een aantal gegevens ontvangen. Typ uw voornaam.
Klik op Achternaam en typ uw achternaam.
Klik op Volgende.
Klik op de uitklapmenu's onder 'Geboortedatum' om de dag, de maand en het jaar van geboorte in te vullen.
Klik op Volgende.
Koppelt u een bestaand e-mailadres dan stuurt Microsoft een code naar het e-mailadres dat gekoppeld wordt aan het account. Typ de code uit de mail over in het veld 'Code invoeren' en klik op Volgende.
Microsoft wil zeker weten dat een persoon het account aanmaakt en niet een robot. U moet daarom een puzzel oplossen.
Klik op Volgende.
Klik op de juiste oplossing.
Klik op Doorgaan.
Het e-mailadres en account is aangemaakt. U ziet de startpagina van uw nieuwe Microsoft-account.
Ondervind je problemen bij het verzenden van UGent e-mail? Controleer eerst je SMTP-instellingen. In sommige e-mailclients worden soms verkeerdelijk de SMTP-instellingen van een andere e-mailaccount (Proximus, Telenet, …) gebruikt voor het verzenden van UGent e-mail.
Het resultaat is dat e-mails niet worden verzonden. Omgekeerd kunnen e-mails van andere persoonlijke accounts ook niet worden verzonden met de UGent SMTP-instellingen.
Opgelet : je kan een shared mailbox maar toevoegen als je al de noodzakelijke toegangsrechten hebt. Wie al toegang heeft tot de shared mailbox kan andere gebruikers toevoegen of schrappen met de self-service tool.
Heb je toegang gekregen dan kan je de shared mailbox als volgt toevoegen :
Voeg die afzender ook toe aan de safe senders, voor https://outlook.office.com/mail/ is te zien op de schermbijlage hoe dat moet.
Open een eerdere mail van de afzender, klik op de drie puntjes rechts ① dan op Block ② en kies dan 'Never block' ③
In je lokale outlook app krijg je de melding "Er zijn meer items in deze map op de server"
Je kan dit zo oplossen :
Open de lokale outlookapp, kies bovenaan in het menu "Bestand" / Accountinstellingen (2x)
Selecteer je UGent mailprofiel op het tabblad Email en kies wijzigen.
Zet in het volgende scherm de schuifschakelaar op het maximum en kies volgende en klik op gereed.
Herstart outlook.
Indien je veel oudere mail hebt zal het enige tijd duren voor die ook lokaal staat.