Ondervind je problemen bij het verzenden van UGent e-mail? Controleer eerst je SMTP-instellingen. In sommige e-mailclients worden soms verkeerdelijk de SMTP-instellingen van een andere e-mailaccount (Proximus, Telenet, …) gebruikt voor het verzenden van UGent e-mail.
Het resultaat is dat e-mails niet worden verzonden. Omgekeerd kunnen e-mails van andere persoonlijke accounts ook niet worden verzonden met de UGent SMTP-instellingen.
Opgelet : je kan een shared mailbox maar toevoegen als je al de noodzakelijke toegangsrechten hebt. Wie al toegang heeft tot de shared mailbox kan andere gebruikers toevoegen of schrappen met de self-service tool.
Heb je toegang gekregen dan kan je de shared mailbox als volgt toevoegen :
Voeg die afzender ook toe aan de safe senders, voor https://outlook.office.com/mail/ is te zien op de schermbijlage hoe dat moet.
Open een eerdere mail van de afzender, klik op de drie puntjes rechts ① dan op Block ② en kies dan 'Never block' ③ schermafdruk: afzender toevoegen aan safe senders
In je lokale outlook app krijg je de melding "Er zijn meer items in deze map op de server"
Je kan dit zo oplossen :
Open de lokale outlookapp, kies bovenaan in het menu "Bestand" / Accountinstellingen (2x)
Selecteer je UGent mailprofiel op het tabblad Email en kies wijzigen.
Zet in het volgende scherm de schuifschakelaar op het maximum en kies volgende en klik op gereed.
Herstart outlook.
Indien je veel oudere mail hebt zal het enige tijd duren voor die ook lokaal staat.