Bekijk in je browser
januari 2022
Beheer van UGent-toestellen met Microsoft Intune
DICT schakelt een versnelling hoger in de automatisering van het beheer van gebruikersapparatuur. Het ambitieuze project "Intune" wordt afgetrapt met een pilootfase voor alle medewerkers van de directie ICT. Microsoft Intune is een cloud-gebaseerde dienst voor mobile device management (MDM) en mobile application management (MAM).
Intune @ UGent
Aanbesteding inrichting vergaderzalen voor hybride vergaderen
Om aan de noden tegemoet te komen van zowel de collega's die online als de collega's die op de campus willen vergaderen, startte DICT vorige zomer een aanbestedingsprocedure op voor hybride vergaderruimtes. Hoe ver staan we vandaag met die aanbesteding?
Meer lezen
Overstap naar nieuw tariefplan bij Proximus
Op 1 februari 2022 start er een nieuw raamcontract met Proximus. Wie een professioneel UGent-abonnement heeft, ontving in januari reeds een mail van Proximus met meer informatie omtrent de overstap naar het nieuwe tariefplan. Ook wie een privé-abonnement heeft, kreeg een sms van Mobitel in verband met de wijzigingen. Dit kan een goed moment zijn om de voorwaarden van je contract te (her)bekijken. Mogelijks is er een goedkoper alternatief voor jou op de markt. Heb je hier nog vragen over? Neem dan contact op met teladmin@ugent.be.
Meer info
Toegangsbeheer voor beveiligde overheidstoepassingen
Als UGent-medewerker heb je in het kader van je activiteiten soms toegang nodig tot bepaalde toepassingen van de federale en Vlaamse overheid. Moet een collega opleidingen registreren in de opleidingsdatabank via het WSE-loket? Of beheert een andere collega de kmo-portefeuille gekoppeld aan een departement? Dan moet die medewerker daarvoor eerst specifieke toegangsrechten (autorisatie) krijgen van de lokale toepassingsbeheerder. Wie de lokale toepassingsbeheerders zijn, vind je terug op onze website.
Meer info
Qualtrics als digitale bevragingstool
Jaarlijks gebeuren er veel digitale bevragingen aan de UGent; in het kader van onderzoek, onderwijs (bij studenten, bijna-studenten of alumni) of bij medewerkers. Tot voor kort werden deze bevragingen vaak via veel verschillende tools uitgestuurd, maar daar komt nu verandering in. UGent sloot namelijk een overeenkomst met Qualtrics, de bevragingssoftware van SAP.
Wat is Qualtrics?
ICT-trainingen voor UGent'ers
Een nieuw semester, een nieuw aanbod aan ICT-trainingen die je kunt volgen! MS Teams blijft natuurlijk een hot topic, en er zijn nog meer interessante trainingen. Samen is leuker dan alleen, dus bekijk ons aanbod met je collega’s en schrijf jullie samen in!
Nieuwe gezichten bij DICT
Begin deze maand mocht het team Beleidsinformatie een nieuwe collega verwelkomen: Miguel A. Durán. Miguel is geboren in Madrid, maar na zijn studies Slavistiek en computertaalkunde verhuisde hij naar België en ging hij aan de slag als tekst-naar-spraak-ontwikkelaar bij Lernout & Hauspie. Daarna werkte hij bij het Natural Language Processing team van de firma Cerence, die spraaktechnologie en AI-toepassingen maakt specifiek voor de auto-industrie. Hij is alvast heel blij het team Beleidsinformatie te mogen vervoegen. Hartelijk welkom bij DICT, Miguel!
ICT-nieuws te melden? Contacteer ons!
Wil je deze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Jammer! Uitschrijven kan hier.
Kreeg je de nieuwsbrief doorgestuurd en wil je die graag zelf ontvangen? Schrijf je hier in!