E-mail - macOS configuratie

Voor Exchange Online (Office 365)

Op macOS (Monterey - versie 12.x.x) kan je een e-mailaccount toevoegen in het standaard e-mailprogramma Mail of in Microsoft Outlook (onderdeel van Office 365).


Mail

  • Kies "Systeemvoorkeuren" uit het Apple-menu
  • Ga naar "Internet-accounts"
  • Kies "Microsoft Exchange" in het rechterpaneel
  • Geef je naam (indien nog niet ingevuld) en UGent-emailadres in en kies "Log in"
  • Kies nogmaals "Log in" bij de vraag of je via Microsoft wil inloggen bij je Exchange-account
  • Je komt op het UGent-inlogscherm, geef je wachtwoord in
  • Bevestig de aanmeldingsaanvraag met je 2de factor
  • Selecteer de apps die je wil gebruiken met je account en kies "Gereed"
  • De Exchange-account is nu beschikbaar in Mail

Microsoft Outlook

  • Kies "Voorkeuren" uit het Outlook-menu
  • Ga naar "Accounts"
  • Voeg een nieuwe account toe met het + symbool onderaan in het linkerpaneel
  • Geef in het daarop volgende scherm je UGent-emailadres in en kies "Doorgaan"
  • Je komt op het UGent-inlogscherm, geef je wachtwoord in
  • Bevestig de aanmeldingsaanvraag met je 2de factor
  • Kies "Gereed" op het bevestigingscherm en sluit het voorkeuren-venster
  • Je account is nu beschikbaar in het navigatiepaneel links