Mijnapps FAQ

De tegel 'Fietsdag Registreren' verschijnt alleen als je een geldig, goedgekeurd fietstraject hebt.

Indien je de tegel niet ziet, dan zal je waarschijnlijk een fietstraject moeten aanvragen en laten goedkeuren. Check de volgende link hoe je dit doet:
https://www.ugent.be/intranet/nl/op-het-werk/mobiliteit/vergoeding

Indien je zeker bent dat er een geldig, goedgekeurd fietstraject is opgesteld en de tegel verschijnt nog altijd niet, contacteer dan de helpdesk van Directie Personeel en Organisatie:

dpo@ugent.be
Aangemaakt: 9 december 2021
Laatst gewijzigd: 19 december 2023 14:15:13
De tegel "Telewerk  Aanvragen" verschijnt alleen indien je een goedgekeurd telewerk charter hebt.

Indien je de tegel niet ziet, dan zal je waarschijnlijk een telewerk charter moeten aanvragen en laten goedkeuren. Check de volgende link hoe je dit doet:
https://www.ugent.be/intranet/nl/op-het-werk/telewerken

Indien je zeker bent dat er een geldig, goedgekeurd telewerkcharter is opgesteld en de tegel verschijnt nog altijd niet, contacteer dan de helpdesk van Personeel en Organisatie :

dpo@ugent.be
Aangemaakt: 9 december 2021
Laatst gewijzigd: 18 september 2023 09:36:51
Selecteer in de Google Chrome browser de link: sapmijnapps.ugent.be
Of  klik op het SAP MijnApps logo in Athena.

Gebruik SAP MijnApps ook op je smartphone.  Klik hier. om te installeren op je smartphone.
Aangemaakt: 9 december 2021
Laatst gewijzigd: 19 september 2023 08:58:08
De te contacteren helpdesk kan gemakkelijk bepaad worden op basis van de groepen in het SAP MijnApps Portaal:
(Zie lager voor een printscreen van een groep in het sapmijnapps portaal.)

Bijvoorbeeld: vragen ivm telewerk aanvragen of fietsdag registreren? -> direct contact opnemen met :
DPO@UGent.be
 
Vragen over tegels uit SAP MijnApps Groep: Naar: Wie is dit :
Personeel DPO@ugent.be DPO helpdesk
Financien helpdesk.dfin@ugent.be DFIN helpdesk
Welzijn en Milieu m-chem@ugent.be Welzijn & Milieu helpdesk
Financieel Projectbeheer Focus@ugent.be Focus helpdesk
Onderzoek Gismo@UGent.be Gismo Helpdesk
Algemeen Helpdesk@UGent.be DICT helpdesk
Facilitair beheer Helpdesk@UGent.be DICT helpdesk

Dit is de groep van de tegels : op het SAP Mijn Apps Portaal.



 
Aangemaakt: 12 januari 2022
Laatst gewijzigd: 18 september 2023 09:35:12
Vanop het SAP MijnApps portaal :

Ga naar je persoonlijke instellingen en kies: “startpagina bewerken”

Voor de relevante groep, hier bijvoorbeeld : “Personeel” klik op de knop “terugzetten” :


De volgende melding verschijnt :

De fietstegel verschijnt weer.
Klik op Sluiten.


Voor de algemene handleiding van het gebruik van het SAP Mijn Apps portaal: 
Mijn Apps Algemeen




 
Aangemaakt: 12 januari 2022
Laatst gewijzigd: 19 april 2023 13:35:56
We denken dat uw probleem te maken heeft met het volgende:
Indien U uw Outlook lokaal opent en dan klikt op de HR-Inbox of andere links in de SAP takenbeheer e-mail dan zal er meestal automatisch authenticatie gebeuren of nog eens de CAS logon popup + authenticatie vragen. Soms lukt het helemaal niet. Dit komt omdat de gebruikers aanmeld gegevens nog ergens opgeslagen zijn.  
Het is een complex probleem. Afhankelijk van de browser die je gebruikt, welke applicaties je al geopent hebt, en met welke applicatie je je mail opent.

Mogelijke oplossingen:
1)    Refresh van je scherm. 
2)    Sluit alle browser sessies van dezelfde soort af  (Bijv. Chrome)
a.    Klik nu opnieuw op je link in de e-mail, je zou nu je CAS login scherm krijgen.
3)    Start een VPN sessie op. Dit zorgt ervoor dat je op het UGent domein zit. 
a.    Klik nu opnieuw op je link in de e-mail, je zou nu je CAS login scherm krijgen.
4)    Zonder VPN, kan je ook Athena openen en dan naar je mail applicatie gaan.

Ga naar : sapmijnapps.ugent.be
 
Aangemaakt: 12 januari 2022
Laatst gewijzigd: 23 januari 2023 10:27:52
Ga via de UGent voorkeursbrowser, Google Chrome, naar sapmijnapps.ugent.be via het UGent domein (of VPN).

Opmerking:
Je mag met andere Internet browsers werken, maar de werking van de SAP Mijn Apps functionaliteiten zijn dan niet gegarandeerd.

Probeer de tegel te openen met Google Chrome.  Indien dit nog steeds niet werkt, dan DICT helpdesk contacteren.

Ga naar : sapmijnapps.ugent.be
Aangemaakt: 12 januari 2022
Laatst gewijzigd: 15 mei 2023 12:07:14
De oplossing voor deze foutmelding is dezelfde als die voor het helemaal niet verschijnen van tegels op het SAP MijnApps portaal : 

Zie FAQ :https://otrsdict.ugent.be/otrs/index.pl?Action=AgentFAQZoom;ItemID=40

SAPmijnapps.ugent.be

 
Aangemaakt: 12 januari 2022
Laatst gewijzigd: 23 januari 2023 10:39:39
Voor functionele vragen over Personeel gerelateerde SAP MijnApps tegels kan je best terecht bij  de helpdesk van de directie Personeel en Organisatie.

mailen naar :  dpo@UGent.be

 
Aangemaakt: 14 januari 2022
Laatst gewijzigd: 23 januari 2023 11:04:58
Nee, SAP voorziet niet langer een app in Apple App store en Google Play store. De vroegere SAP Fiori app wordt niet meer ondersteund, dus verwijder deze zeker ook. Er is een handleiding om een link te kunnen installeren op je smartphone om zo eenvoudig de SAP MijnApps App te kunnen openen. Bekijk deze hier.
Aangemaakt: 28 april 2023
Laatst gewijzigd: 19 september 2023 10:51:39
  • Open je webbrowser (vb google chrome) en ga naar https://jusprd.aps.ugent.be/
  • Je komt nu op de startpagina van SAP Mijn Apps
  • Klik in de menu boven op Personeel
  • Klik dan op de tegel Mijn persoonsgegevens Beheren
  • Kies in het scherm dat open gaat Communicatie
  • Je gaat nu naar het deel waar u uw persoonlijke gegevens vindt ivm uw communicatie, kies hier voor Mijn communicatiegegevens beheren
  • Ga hier naar de knop Email
  • Klik op Bewerken
  • Vul hier je privé email adres in (geen UGent adres of adres van ander bedrijf of school) in en druk onderaan op Opslaan
  • Uw prive email adres is nu aangepast, als u om een of andere reden ooit wijzigt van email adres dient u dit via deze procedure onmiddellijk terug aan te passen zodat uw contactgegevens binnen UGent up to date blijven.

Aangemaakt: 29 mei 2024
Laatst gewijzigd: 25 september 2024 13:07:19