- Home
- Account & wachtwoord
- Afsluiten
Afsluiten van een UGent account
Een UGent-account is geldig zolang u een statuut aan de universiteit heeft.
Wanneer uw statuut afloopt, wordt uw account automatisch afgesloten, tenzij u nog een ander geldig statuut heeft.
Verwittiging via e-mail
Wanneer uw statuut is afgelopen begint een overgangsperiode van 10 dagen.
Drie dagen na het vervallen van uw statuut wordt automatisch de afsluitmail 'Afsluiten UGent account' verstuurd.
Zeven dagen na deze afsluitmail wordt uw account definitief afgesloten.
Gedurende de overgangsperiode blijven mailbox(en) en shares toegankelijk.
Bij 'UZ-medewerkers' en 'bezoekers' met een aflopend statuut wordt de afsluitmail onmiddellijk na het vervallen van het statuut verstuurd.
'UGent-personeel' wiens tewerkstellingstatuut afloopt zal eveneens 1 week vooraf al verwittigd worden via de e-mail Einde tewerkstelling.
Een statuut van 'vrijwillig medewerker' loopt altijd af op 1 oktober.
Instellen van een forward voor 1 jaar
Indien er een privé e-mail adres werd ingesteld (in Apollo voor personeelsleden, Oasis voor studenten), zullen e-mails gedurende de periode van 1 jaar doorgestuurd worden naar dit adres.
Na deze periode zullen e-mails automatisch terug gestuurd worden naar de afzender met de melding dat het e-mail adres ongeldig is.
Personeelsleden
- Met vragen over uw statuut (vb. contractwijzigingen) kunt u terecht bij de Directie Personeel en Organisatie. UZ-medewerkers kunnen terecht bij hun personeelsdienst.
- Wanneer het contract niet tijdig verlengd wordt (of wordt beëindigd) zal uw account automatisch afgesloten worden.
- UGent personeelsleden die met pensioen gaan, behouden gedurende 2 jaar een volwaardig account. Daarna kan dit account jaarlijks verlengd worden. Dit geldt niet voor UZ-personeel.
- De voor de UGent belangrijke data op uw persoonlijke opslagruimte kan u best verplaatsen naar een gedeelde opslagruimte.
Studenten
Opgelet! Ben je niet opnieuw ingeschreven dan verlies je vanaf de start van het nieuwe academiejaar al toegang tot bepaalde diensten zoals Eduroam, Athena, ...
- Met vragen over uw statuut (vb. niet ingeschreven) kan u terecht bij de studentenadministratie.
-
U behoudt uw account tot wanneer u de universiteit verlaat. Wanneer u afstudeert en/of
niet her-inschrijft voor het volgende academiejaar, wordt het account geblokkeerd eind oktober,
kort na het einde van de inschrijvingsperiode. U behoudt echter toegang tot OASIS nog voor het volledige volgende academiejaar, waardoor een
eventuele late inschrijving alsnog via dit systeem opgevolgd kan worden.