- Home
- Account & wachtwoord
- Afsluiten
Afsluiten van een UGent account
Een UGent-account is geldig zolang je een statuut aan de universiteit hebt.
Wanneer je statuut afloopt, wordt jouw account automatisch afgesloten, tenzij je nog een ander geldig statuut hebt.
Verwittiging via e-mail
- 7 dagen voor het vervallen van je statuut wordt automatisch de afsluitmail 'Afsluiten UGent account' verstuurd.
- Bij 'UZ-medewerkers' en 'bezoekers' met een aflopend statuut wordt de afsluitmail onmiddellijk na het vervallen van het statuut verstuurd.
- Een statuut van 'vrijwillig medewerker' loopt altijd af op 1 oktober.
Instellen van een forward voor 1 jaar
Indien er een privé e-mail adres werd ingesteld (in SAP MijnApps > Mijn Gegevens voor personeelsleden, Oasis voor studenten), zullen e-mails gedurende de periode van 1 jaar doorgestuurd worden naar dit adres.
Na deze periode zullen e-mails automatisch terug gestuurd worden naar de afzender met de melding dat het e-mail adres ongeldig is.
Personeelsleden
- Met vragen over jouw statuut (vb. contractwijzigingen) kunt u terecht bij de Directie Personeel en Organisatie. UZ-medewerkers kunnen terecht bij hun personeelsdienst.
- Wanneer het contract niet tijdig verlengd wordt (of wordt beëindigd) zal jouw account automatisch afgesloten worden.
- UGent personeelsleden die met pensioen gaan, behouden gedurende 2 jaar een volwaardig account. Daarna kan dit account jaarlijks verlengd worden. Dit geldt niet voor UZ-personeel.
- De voor de UGent belangrijke data op je persoonlijke opslagruimte kan u best verplaatsen naar een gedeelde opslagruimte.
Studenten
Opgelet! Ben je niet opnieuw ingeschreven dan verlies je vanaf de start van het nieuwe academiejaar al toegang tot bepaalde diensten zoals Eduroam, Athena, ...
- Met vragen over je statuut (vb. niet ingeschreven) kan u terecht bij de studentenadministratie.
-
Je behoudt jouw account tot wanneer u de universiteit verlaat. Wanneer u afstudeert en/of
niet her-inschrijft voor het volgende academiejaar, wordt het account geblokkeerd eind oktober,
kort na het einde van de inschrijvingsperiode. U behoudt echter toegang tot OASIS nog voor het volledige volgende academiejaar, waardoor een
eventuele late inschrijving alsnog via dit systeem opgevolgd kan worden.