Incidenten en geplande wijzigingen

26-03-2025 We krijgen meldingen van netwerk- en internetproblemen op de campus Gontrode en de campus Melle.
Update: Netwerkproblemen werden verholpen, de oorzaak was een stroomonderbreking.
25-03-2025

We verwachten dat meerdere e-mails die werden verstuurd op 19/03 of 20/03 niet aankwamen en mogelijks verdwenen zijn. Het betreft voor alle duidelijkheid voornamelijk e-mails die werden verstuurd van een extern e-mailadres naar een UGent e-mailadres en in mindere mate e-mails die werden verstuurd vanuit een UGent e-mailadres via een andere applicatie dan Outlook. Er was dus geen impact op e-mails die in deze periode werden verstuurd via Outlook tussen UGent accounts onderling.

24-03-2025 Er worden performantieproblemen gemeld met ons WiFi-netwerk Eduroam, dit wordt onderzocht. Update: opgelost.
24-03-2025 Wegens een update zal GISMO even niet beschikbaar zijn op maandag 24 maart tussen 18u en 19u.
19-03-2025

Om veiligheidsredenen is de UGent LDAP service (ldap.ugent.be en ldaps.ugent.be) enkel nog toegankelijk op het UGent netwerk of via VPN.

19-03-2025 Wegens een update zullen SAP PRD & SAP MijnApps even niet beschikbaar zijn op dinsdag 25 maart van 17u30 tot ±18u.
12-03-2025 Jura is momenteel niet beschikbaar op Athena wegens einde abonnement. De collega's van de bib bekijken dit verder, de app is wellicht slechts tijdelijk onbeschikbaar.
28-01-2025

Toestellen die zijn uitgerust met een ARM cpu (in plaats van Intel of AMD) kunnen niet printen via de Ricoh secure print omdat er geen print-drivers bestaan voor deze cpu-architectuur. Collega's met dergelijke toestellen kunnen enkel printen via Athena.

20-09-2024 Nieuwe studenten die hun activatie e-mail niet hebben ontvangen kunnen hun gegevens opvragen via myaccount.ugent.be.
03-05-2024 Het wachtwoordbeleid van de UGent bepaalt dat je het wachtwoord van je account jaarlijks moet wijzigen Je wachtwoord al lang niet meer gewijzigd? Dan krijg je een verwittiging via e-mail.